UN PROGETTO A CURA DI MANOVALANZA
CON DOLORES GIANOLI
E CON LA PARTECIPAZIONE IN VIDEO DI ALIOU ABOUBAKARI, ALESSANDRA ALEKSIC, LARA ALI, GIOVANNI CONELLI, NANCY CONTE, PATRIZIA DE SIERVO, CYNTHIA FIUMANÒ, MARCO FOLLIERI, GUGLIELMO GELORMINI, CHICCA IAVARONE, MERSIANA JASARI, MITAT JASARI, NOEMI LAMA, HAOUA LAMINE, LUCY MAE HUMPRIES, SHAKIRA MEHMED, LUCA MELE, CATERINA MODAFFERI, SHARON MUHAREM, GUGLIELMO MUOIO, BRUNELLA PAOLILLO, CARLA PASTORE, DOMENICO PIANTADOSI, ARIELE PONE, CLAIRE POWER, BARBARA SAVARESE, PELLEGRINO TULINO, TOMMASO VITIELLO, IL GATTO SASÀ
REGIA ADRIANA FOLLIERI
DRAMMATURGIA ADRIANA FOLLIERI, FRANCESCO FOLLIERI
DISEGNO LUCI DAVIDE SCOGNAMIGLIO
VIDEO MARIANO SORIA
MUSICHE DAVIDE DELLA MONICA, FRANCESCA DILETTA IAVARONE
REGIA VIDEO E MONTAGGIO PEPPE CHIRICO
FOTO TOMMASO VITIELLO
SUONO FRANCESCO TROISE
COSTUMI CARLA MERONE
SARTO CHEIKH SYLL
ORGANIZZAZIONE VELIA BASSO
ASSISTENTE ALLA REGIA CATERINA MODAFFERI
COMUNICAZIONE SOKAN COMMUNICATION
AMMINISTRAZIONE PRONOS
PRODUZIONE MANOVALANZA
GRAZIE A CHI ROM E… CHI NO, PADRE ERALDO CACCHIONE, CHIARA CALASTRI, CARLA PASTORE, BARBARA PIERRO, SUOR EDOARDA, IL GIARDINO DAI MILLE COLORI
Ale che balla sui tetti is delicate dedication to Rosa Parks, the activist and woman, to the elegant and subtle strength of a body-mind with clear ideas, to invincible women. A tear symbolically acts as a frame for the intimate tale: how many seconds does it take for a tear to well up and fall? A tear marks time and cannot be undone. It is like her, complete, a woman like a suspended tear that reflects only what looks at her: a small window, a small opening through which it is possible to imagine another world, an outside, a world above things, a roof on which to climb to carry out the only possible revolution.